نوشته شده توسط : drmohandes

روش های کوچک کردن سینه

یکی از روش های کوچک کردن، جراحی سینه است در این روش از برش های متعدد و متفاوتی استفاده می شود که هر چقدر سینه بزرگتر، افتاده تر و پوست اضافه بیشتری داشته باشد، به برش وسیع تری نیاز است.

اگر سینه چربی کمتری برای برداشتن داشته باشد، مثلا 500 گرم، به برش دور هاله و برش عمودی زیر هاله نیاز است.

در سینه های خیلی بزرگ و افتاده نیاز به برش دور هاله و برش عمودی زیر هاله و برش افقی در چین زیر سینه می باشد .(برش لنگری یا T برعکس).

اگر سینه ای پوست اضافه زیادی داشته باشد از برش لنگری برای زیبایی سینه استفاده می شود.

پروتزها با سایز های متفاوتی ساخته می شوند که مهمترین خصوصیت آنها قطرشان و مقدار برجستگی که ایجاد خواهند کرد می باشد.

انواع برش ها برای پروتز سینه شامل برش زیر سینه به طول 4 تا 6 است رایج ترین برش است که جای زخم به خوبی در زیر سینه پنهان می شود.

برش دور هاله سینه که جای زخم آن می تواند دیده شود. این روش اگر هاله سینه به اندازه کافی بزرگ باشد قابل انجام است .

برش زیر بغل کمتر استفاده می شود. چون جای زخم مشخص است و گاهی پروتز در جای درستش قرار نمی گیرد.

 

خطرات جراحی زیبایی سینه


ماموپلاستی تقویت کننده خطرات مختلفی از جمله:

تشکیل بافت اسکار که شکل کاشت پستان را مخدوش می کند (انقباض كپسول پروتز سينه)
درد پستان
عفونت
تغییر در حس نوک پستان و پستان ها
تغییر پوزیشن ایمپلنت سینه
نشت یا پارگی ایمپلنت سینه
اصلاح این عوارض ممکن است نیازمند عمل جراحی بیشتری برای برداشتن یا جایگزینی ایمپلنت ها باشد.

 

مراقبت‌های قبل و بعد دوره‌های نقاهت

قبل از انواع جراحی زیبایی سینه، اقدامات زیر را انجام دهید:

تست‌های مختلف آزمایشگاهی را انجام دهید.

یک ماموگرافی بگیرید

سیگار کشیدن و یا سایر مواد مخدر مانند کوکائین را برای مدت زمان مشخصی قبل و بعد از جراحی متوقف کنید.

برای کنترل خونریزی در حین جراحی از مصرف آسپرین، داروهای ضد التهاب مانند Motrin یا Aleve و مکمل های گیاهی خودداری کنید.

هر گونه دارویی که در حال حاضر مصرف می کنید قبل از عمل به پزشک اطلاع دهید.



:: بازدید از این مطلب : 343
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : drmohandes

 

 

اتوپلاستی (otoplasty) که به آن جراحی زیبایی گوش نیز گفته می‌شود؛ روشی برای تغییر شکل دائم، موقعیت یا اندازه گوش است. اگر گوش شما بیش ازحد بزرگ و برجسته است، می‌توانید جراحی زیبایی انجام دهید.

همچنین اگر گوش یا گوش‌های شما به دلیل آسیب دیدگی یا نقص مادرزادی شکسته باشد، این افراد کاندید جراحی اتوپلاستی هستند. بعد از رشد کافی لاله گوش معمولاً بعد از 5 سالگی تا بزرگسالی می‌توان اتوپلاستی را انجام داد. در بعضی موارد، جراحی از اوایل 3 سالگی نیز انجام می‌شود.

در بعضی از موارد دفورمیتی‌های گوش باید در سن پایین‌تری جراحی شود اما سن اصلاح اختلال loopear یا گوش برجسته در سن 6 تا 12 سالگی است. در ادامه با ما همراه باشید تا درباره این نوع از عمل‌های زیبایی گوش بیشتر مطلع شوید.

 

کاندید مناسب جراحی زیبایی گوش

در اشخاصی که برآمدگی گوش ، نامتقارن بودن گوش و اندازه مناسبی ندارند می توان از جراحی زیبایی گوش برای رفع این مشکلات استفاده کرد .

نا مناسب بودن ظاهر گوش تاثیر بسیار زیادی در کاهش اعتماد به نفس شخص دارد ، این مسئله در کودکان بسیار تاثیر گذار است زیرا کودک زمانی که به دلیل ظاهر گوش مداوم مورد تمسخر دوستان خود قرار می گیرد به مرور زمان اعتماد به نفس خود را از دست می دهد ، برای حل این مشکل می توان از جراحی زیبایی گوش بهره برد ، بنابراین کودکان و اشخاصی که دارای گوش های نامتقارن ویا دارای برآمدگی بیش از اندازه ای می باشند بهترین کاندید جراحی گوش هستند .

نارسایی گوش یکی دیگر از موارد جراحی زیبایی گوش می باشند ، برخی از اشخاص به شکل مادرزادی با نارسایی جدی در گوش روبرو می شوند ، جهت تجدید ساختار گوش می توان از جراحی زیبایی گوش استفاده کرد .

جمع‌بندی

اکنون می‌دانید که اتوپلاستی چیست و چگونه باعث زیبایی ظاهر گوش‌های شما می‌شود. بنابراین می‌توانید در مورد انجام این عمل زیبایی راحت‌تر تصمیم بگیرید. دکتر مهدی سزاوار یکی از بهترین جراحان اتوپلاستی در تهران می باشند که متخصص جراحی دهان، فک و صورت هستند. ایشان سابقه خوبی در زمینه جراحی زیبایی گوش دارند. با مشاهده نتایج به دست آمده توسط بیماران قبلی، می‌توانید از روند کار ایشان اطلاع پیدا کنید. اگر همچنان در مورد



:: بازدید از این مطلب : 345
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : drmohandes

چه جراحی هایی برای برداشتن غبغب وجود دارد؟

جراحان پلاستیک از روش‌های مختلفی برای برداشتن غبغب استفاده می‌کنند. این روش ها عبارتند از:

لیپوساکشن:

در لیپوساکشن چانه با قرار دادن یک لوله کوچک به نام کانولا در چانه ، چربی های زیر چانه را کشیده و در نتیجه باعث حذف غبغب می شود. با استفاده از مکش ملایم، مقادیر کم و استراتژیک چربی از محل خارج می شود.

نتیجه یک نمای صاف تر و یکنواخت تر با کاهش میزان چربی زیر چانه است. این روش چربی های زیر پوست را از بین می برد و چانه و گردن را تراشیده می کند. ساکشن غبغب به طور معمول با بی حسی موضعی انجام می گیرد و نیازی به بیهوشی عمومی ندارد.

لیفت صورت:

این جراحی به پزشکان اجازه می دهد تا چربی و پوست شل و افتاده اطراف چانه ، گردن و غبغب را از بین ببرند.

لیفت گردن:

انواع مختلف روش های لیفت گردن با هدف برداشتن پوست اضافی (سرویکوپلاستی) یا سفت کردن عضلات گردن (پلاتیسماپلاستی) برای بهبود خطوط گردن و چانه انجام می شود.

لیپوساکشن غبغب

عوارض و خطرات ناشی از ساکشن غبغب

عواملی مانند افزایش وزن، ژنتیک و عوامل مشابه می تواند موجب افتادگی و ایجاد غبغب در فرد شود. داشتن گردن زیبا باعث زیبا تر دیده شدن صورت می شود. انجام این عمل علاوه بر مزایایی که دارد دارای خطرات و عوارض احتمالی می باشد. از جمله خطرات آن می توان به موارد زیر اشاره کرد؛

 

1-خونریزی

2- ایجاد زخم و اسکار در محل جراحی

3- باقی ماندن جای بخیه

4- درد و تورم تا مدتی بعد از جراحی

5- نا متقارن بودن فک و گردن

6- نیاز به ترمیم و تکرار در جراحی

7- ایجاد عفونت در صورت عدم رعایت مراقبت های بعد از عمل

8- آلرژی و حساسیت به لیدوکائین و مواد بی حس کننده

9- امکان وارد کردن آسیب به رگ های خونی، عضلات و اعصاب



:: بازدید از این مطلب : 339
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : جمعه 15 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : drmohandes

جراحی زیبایی چانه می تواند به دو صورت جراحی کوچک کردن چانه و جراحی پروتز چانه انجام می شود.

موضوع مورد بحث این نوشتار جراحی پروتز چانه است که می تواند به روش های مختلفی مانند تزریق یا پروتز چانه صورت گیرد. پروتز چانه را در جهت تغییر نمای چانه و ایجاد تناسب با دیگر اعضای چهره استفاده می کنند.

شاید برای برخی عجیب به نظر رسد که قرار دادن پروتز در چانه چگونه صورت می گیرد، آیا با قرار دادن پروتز حالت صورت از طبیعی بودن خارج نمی شود؟ آیا بافت این پروتز طبیعی خواهد بود؟

پروتز چانه چکار می کند؟

پروتز چانه با تغییر ابعاد چانه باعث بهبود تناسب صورت می شود و چانه کوچک را با افزایش پهنا، ارتفاع یا جلوآمدگی ان بزرگتر می کند تا هارمونی صورت بهتر شود. اگرچه یک روش جراحی کوچک است ،اما تاثیر قابل توجهی بر ظاهر شخص دارد.

پروتز چانه این کارها را انجام می دهد:

-افزایش جلو آمدگی چانه

-افزایش پهنای چانه (عریض تر کردن چانه)

-غبغب را مخفی می کند

-افزایش ارتفاع عمودی چانه

-کاهش یا رفع فرو رفتگی عضله چانه

-بهبود تناسب وهماهنگی کلی صورت(یک چانه کوچک باعث می شود که بینی بزرگتر به نظر برسد).

عمل پروتز چانه

چرا برای زیبایی چانه از پروتز استفاده کنیم؟

حتما می‌دانید که روش‌های دیگری چون تزریق نیز برای زیباسازی صورت و چهره وجود دارد. اما لازم است بدانید که استفاده از پروتز چانه و سایر قسمت‌های ممکن، نسبت به تزریق ارجح است. در این قسمت دلیل این موضوع را توضیح داده‌ایم. پروتزهایی که در قسمت‌های مختلف صورت مورد استفاده قرار می‌گیرند، به گونه‌ای ساخته شده‌اند که با بدن سازگارند. این پروتزها جامد هستند و در بدن کم‌ترین میزان واکنش را نشان می‌دهند. این در حالی است که موادی که برای تزریق استفاده می‌شوند، معمولا از جنس چربی و پروتئین هستند. به همین دلیل احتمال ایجاد واکنش منفی در بدن بسیار بیشتر می‌شود و مشکلات زیادی برای فرد ایجاد می‌کند.

 

پروتز چانه قابل استفاده در عمل جنیوپلاستی، معمولا از جنس سیلیکون و سایر فلزهایی ساخته می‌شود که با بدن انسان هماهنگ هستند. این فلزها فرسوده نمی‌شوند، در بدن واکنش نشان نمی‌دهند و به گونه‌ای هستند که بدن آن‌ها را به عنوان جسم خارجی تلقی نمی‌کند. این موضوعات باعث هماهنگی پروتز چانه با بدن بوده و شما می‌توانید آن را به صورت دائمی استفاده کنید.

 

نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید، انتخاب پزشک معالج در عمل جنیوپلاستی است. در عمل‌های جراحی زیبایی و درمانی، تجربه و مهارت پزشک نقش مهمی دارد.همانطور که در طول مقاله اشاره شد، دکتر مهدی سزاوار به عنوان یکی از بهترین متخصصین جراحی دهان، فک و صورت در تهران، با تجربه کاری حرفه‌ای در زمینه «زیباسازی_ پروتز چانه» و سایر« عمل‌های زیبایی صورت»،می‌توانند به شما کمک کنند تا به چهره دلخواه خود برسید. در صورت نیاز به مشاوره می‌توانید به پیج اینستاگرام شخصی ایشان مراجعه کنید و مشاوره بگیرید.



:: بازدید از این مطلب : 350
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : جمعه 1 مهر 1401 | نظرات ()