نوشته شده توسط : drmohandes

آشنایی با انواع جراحی زیبایی، پلاستیک و ترمیمی

برای کسانی که در حال حاضر به جراحی پلاستیک فکر می‌کنند، اما هنوز مطمئن نیستند که چه گزینه‌هایی برای آنها وجود دارند، در لیست زیر توضیح مختصری از متداول‌ترین انواع جراحی پلاستیک ارائه شده است. اگر می‌خواهید چیزی را در مورد خود تغییر دهید، احتمالاً با به کارگیری یکی از این روش‌ها راهی برای انجام آن خواهید یافت.

جراحی زیبایی صورت

عمل کشیدن پوست صورت

عمل کشیدن پوست صورت، در حال حاضر یکی از مؤثرترین روش‌های جراحی است، که نشانه‌های پیری را کاملا از بین می‌برد. غالباً گفته می‌شود که یک لیفت صورت مناسب می‌تواند شما را 10 سال جوان‌تر کند!، بنابراین جای تعجب ندارد که این عمل یکی از محبوب‌ترین انواع جراحی پلاستیک است. هدف از لیفت صورت، همانطور که از نامش پیدا است، کشیدن پوست می‌باشد؛ به گونه‌ای که می‌توان آن را سفت کرد و تا آنجایی که امکان‌پذیر است میزان افتادگی یا شُلی پوست را کاهش داد. این جراحی با پرداختن به نواحی مشکل‌دار صورت مانند افتادگی گونه، افتادگی غبغب و نواحی اطراف خط فک، می‌تواند به جوان‌تر و شاداب‌ترشدن چهره شما کمک کند.

جراحی زیبایی صورت

جراحی پلک

جراحی پلک (بلفاروپلاستی) به گونه‌ای طراحی شده است که با از بین بردن پوست اضافی در اطراف چشم، ظاهری جوان‌تر به چهره می‌بخشد. به عنوان مثال، جراحی پلک فوقانی می‌تواند پوستی را که در بالای چشم‌ها در زیر ابرو آویزان شده‌اند را از بین ببرد. افتادگی پلک باعث می‌شود فرد خسته به نظر برسد و در موارد شدیدتر حتی ممکن است مانع از بینایی طبیعی فرد شود. جراحی پلک پایین یکی دیگر از علل عمده چشم‌هایی است که خسته به نظر می‌رسند. آنها کیسه‌های زیر چشم هستند که به عنوان «پُف زیر چشم» نیز شناخته می‌شوند. بسته به نوع عملی که انجام داده‌اید، پوست اضافی به همراه عضله زیرین و گاهی اوقات چربی برداشته می‌شوند. اثر زخم حاصل از جراحی به سختی قابل دیدن است و به طور طبیعی درون چین‌های پوست پنهان شده است. افرادی که جراحی پلک انجام می‌دهند، معمولاً نتایج بسیار مثبتی را دریافت می‌کنند، زیرا چشمان‌شان پهن‌تر و روشن‌تر به نظر می‌رسد و بدین ترتیب ظاهری بسیار بیدارتر و شاداب‌تری از گذشته دارند.

پروتزهای زیبایی صورت

اگر از فرم و شکل صورت خود ناراضی هستید، ممکن است به پروتزهای زیبایی صورت فکر کنید. تقریباً برای هر ناحیه‌ای از صورت، مانند چانه، فک و گونه‌ها، پروتز مخصوص وجود دارد. این پروتزها می‌توانند به برجسته‌تر کردن مناطق خاصی از چهره کمک کنند و یا حتی برای از بین بردن برخی نواحی ناهموار استفاده می‌شوند. نتیجه می‌تواند چهره‌ای باشد که متقارن‌تر به نظر می‌رسد و اکثر متخصصان با آن موافق هستند. از ایمپلنت‌های صورت نیز می‌توان برای بیان مُد استفاده کرد. به عنوان مثال، اشکال مختلفی، ممکن است در زیر پوست قرار داده شوند تا ظاهری بسیار منحصر به فرد را در شخص ایجاد کند.

جراحی زیبایی بینی

بینی در مرکز صورت فرد قرار دارد و بنابراین چیزی است که تمایل دارد توجهات زیادی را به خود جلب کند. اگر بینی بسیار بزرگی دارید، پس جراحی زیبایی بینی که به آن «رینوپلاستی» نیز گفته می‌شود، می‌تواند یک روش عالی برای بهبود چشمگیر ظاهر و تقویت اعتماد به نفس هنگام ملاقات و برخورد با افراد دیگر باشد. روش‌های زیادی وجود دارد که بینی می‌تواند از لحاظ زیبایی، در جراحی زیبایی تغییر کند و در این روش‌ها بینی دراز می‌تواند کوتاه و بینی پهن می‌تواند باریک شود؛ همچنین بینی قوزدار می‌تواند صاف و حتی بینی‌های بزرگ نیز کوچک‌تر شوند.

رینوپلاستی چیست

عمل‌های زیبایی صورت ظاهر دلخواهتان را برای شما ایجاد می‌کنند. به یاد داشته باشید چیزی که بیشتر از فاکتورهای استاندارد زیبایی اهمیت دارد، رضایت شما از صورتتان است. البته مطابقت با این فاکتورها ملاک اصلی خانم‌ها و آقایان برای بررسی زیبایی چهره‌هایشان است. دکتر مهدی سزاوار متخصص جراحی دهان، فک و صورت هستند. ایشان به صورت تخصصی در حوزه انجام چند دسته از عمل‌های زیبایی بینی، صورت و دندان فعالیت می‌کنند. دکتر سزاوار تجربه زیادی در زمینه انجام عمل‌های زیبایی صورت دارند و به همین دلیل می‌توانند بیماران را به نتایج دلخواهشان برسانند. برای رزرو نوبت ویزیت یا مشاوره با دکتر سزاوار، از طریق بخش «نوبت دهی» یا «تماس با ما» اقدام کنید.



:: بازدید از این مطلب : 389
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 29 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : drmohandes

آیا پروتز سینه می‌تواند در شیردهی مشکلی ایجاد کند ؟

پروتز سینه یا ایمپلنت سینه یعنی بازسازی سینه از طریق افزایش حجم. ماده پر کننده پروتز‌ها از جنس سیلیکون است، سیلیکون جز عناصری است که در طبیعت موجود است. لازم است که قبل از عمل، ‏فرد با پزشک جراح درباره نوع عمل جراحی مشورت کنید. در صورتی که جراحی پروتز سینه انجام داده اید یا قصد انجام آن را دارید، یافتن پاسخ به این سوال که آیا بعد از کاشت پروتز شیر دهی امکان پذیر است یا خیر برای بسیاری از بانوان بسیار حائز اهمیت است. این جراحی در اکثر موارد به مجرای شیری و فضای مربوط به تولید شیر آسیبی وارد نمی کند.و امکان نشتی سیلیکون موجود در پروتز های امروزی در شیر مادر بسیار پایین می باشد. به همین دلیل بسیاری از خانم ها پس از جراحی پروتز سینه می توانند به فرزند خود شیر دهند. در ادامه به بحث درباره پروتز سینه و شیردهی خواهیم پرداخت.

 

شیردهی با پروتز سینه

چه مدت بعد از پروتز سینه باید بگذرد تا شیردهی انجام شود ؟

بعد از بهبود کامل زخم در جراحی پروتز سینه امکان شیردهی و بارداری بلامانع می‌باشد. بهترین زمان برای بارداری و شیردهی ۱ سال بعد از جراحی است.

عوارض بعد از پروتز سینه و شیردهی

مادرانی که پروتز سینه انجام داده اند در شیر انها هیچگونه ماده مضر وجود ندارد و تفاوتی بین شیر مادران با پروتز سینه و مادران دیگر نیست.

بهتر است چه زمانی پروتز سینه انجام دهیم ؟

عمل پروتز سینه هیچ گونه خطری برای بارداری نداشته اما به علت تغییرات هورمونی که در دوران بارداری به وجود می‌آید سبب تغییراتی در اندازه و شکل سینه ها می شود و این تغییرات تا زمان پس از بارداری نیز ادامه خواهد داشت زیرا ترشح شیر تا آن زمان ادامه دارد. بنابراین توصیه می شود افرادی که قصد انجام عمل پروتز سینه دارند آن را بعد دوران بارداری و شیردهی انجام دهند.

تغییرات سینه در دوران بارداری

مراقبت های پس از پروتز سینه

  • شخصی که پروتز سینه انجام داده است بهتر است تا دو روز یک همراه داشته باشد که از او مراقبت نماید .
  • بعد از ۱۴ روز استراحت مطلق شخص می تواند تمامی فعالیت های خود را از سر بگیرد.
  • حداقل تا ۱۴ روز شخص بلند کردن اجسام سنگین ممنوع است زیرا باعث فشار به ناحیه عضلات قفسه سینه میشود .
  • شخص باید تمامی توصیه های جراح سینه خود را رعایت نماید تا زخم ها سریع تر بهبود یابد ، روند بهبودی زخم های هر شخص با شخص دیگری متفاوت است .
  • پیاده روی سبک را شخص پس از چند روز می تواند انجام دهد اما ورزش های سنگین را باید پس از چند روز انجام داد .
  • از استعمال دخانیات و الکل باید اجتناب نمایید ، زیرا بهبود زخم ها را با مشکل روبرو می کند. در صورتی که از استعمال دخانیات نمی توانید اجتناب نمایید حتما تا سه هفته به استعمال دخانیات نپردازید .
  • بعد از گذشت ۲۴ ساعت بعد از پروتز سینه می‌توانید حمام کنید.
  • در معرض نور آفتاب قرار نگیرید زیرا ممکن است جای زخم ها را تیره تر نماید .
  • برای کاهش تورم و کبودی پس از عمل سینه بهتر است از کمپرس یخ استفاده کنید .
  • توصیه می شود در دوران نقاهت و پس از پروتز سینه ها تا سه هفته از خوابیدن به پهلو اجتناب نمایید و از خوابیدن به پشت اجتناب نمایید ، بیمار پس از بزرگ کردن سینه ها به هیچ وجه نباید به روی شکم بخوابد .
  • استفاده از سوتین طبی است که جراح سینه به تمامی اشخاصی که عمل سینه را انجام داده اند توصیه می کند که به شکل مرتب تمام شبانه روز از این سوتین استفاده نمایند تا پروتز ها دقیقا در جای خود قرار بگیرند بخیه ها عموما بعد از گذشت هفت روز جذب می شوند ، اما برخی از بخیه ها نیاز است که کشیده شوند .
  • مصرف داروها و تمامی مسکن ها و قرص ها را شخص باید مصرف نماید تا به تسکین درد آنها کمک نماید .
  • فعالیت جنسی را شخص پس از عمل سینه زمانی که دردی نداشته باشد می تواند انجام دهد .

جلوگیری از مشکلات شیردهی پس از پروتز سینه

قبل از انجام پروتز درباره شیردهی و پروتز سینه با پزشک خود صحبت کنید. برای جلوگیری از مشکلاتی که در آینده ممکن است گریبان گیر فرد شود بهترین روش برای جراحی را پیشنهاد دهد. ممکن است پس از مشورت با پزشک جراحی پروتز سینه تا بعد از بارداری و زایمان عقب بیندازید. شرایط خاص و نادر دیگری وجود دارد که می‌تواند شیردهی را با سینه ای که تحت اعمال جراحی قرار گرفته است را دشوار کند.

اغلب زنان حتی با وجود پروتز سینه می توانند دوران شیردهی موفقی داشته باشند. در مورد دغدغه های خود پس از جراحی پروتز سینه حتماً با یک متخصص اطفال و شیردهی صبحت کنید. به خاطر داشته باشید که نوزاد شما حتی از مقدار بسیار کم شیر تولید شده توسط سینه های شما می تواند مواد غذایی و ویتامین های ضروری خود را دریافت کند و در صورتی که نیاز باشد ، استفاده از مکمل های مخصوص و شیر خشک می تواند کمبود احتمالی تولید شیر توسط سینه ها را جبران نماید. دکتر فرهاد موسی زاده ، متخصص جراحی پستان با سال ها سابقه در انجام انواع عمل های درمانی و زیبایی سینه آماده پاسخ به هرگونه سؤال شما در خصوص جراحی ایمپلنت سینه و تأثیر آن در دوران بارداری و شیردهی می باشند.



:: بازدید از این مطلب : 421
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : drmohandes

باید دوز دارو در زنان مبتلا به کم کاری تیروئید که تصمیم به باردار شدن دارند به خوبی تنظیم شود چرا که هیپوتیروئیدی می‌تواند بر رشد و نمو جنین تأثیر بگذارد و غالباً در طی حاملگی جایگزینی هورمون تیروئید برای آن‌ها تغییر می‌کند و بنابراین مراقبت بیشتری لازم است، زیرا داروها و مکمل‌های مختلفی (خصوصاً آهن) می‌توانند مشخصاً بر جذب هورمون تیروئید تأثیر بگذارند و بنابراین تنظیم سطح هورمون نیاز به مراقبت‌های بیشتری در طی بیماری یا تغییر داروها دارد.

 

تیروئید در نوزادان

کم کاری تیروئید در نوزادان چگونه تشخیص داده می‌شود؟

 

تشخیص کم‌کاری تیروئید با اندازه‌گیری هورمون‌های تیروئید TSH" " و "T4" در غربالگری انجام می‌شود و اگر در نتیجه‌ آزمایش مشخص شود که نوزاد دچار دچار کم‌کاری تیروئید است، برای اطمینان آزمایش را دوباره چک می‌کنند، چون علاوه بر تشخیص فوری این بیماری در نوزاد،‌ باید درست و دقیق هم باشد، اگر درمان به موقع شروع شود، عوارض بیماری برگشت‌پذیر خواهد بود.

علل بروزکم کاری تیروئید در نوزادان چیست؟

عوامل زیادی مانند سن مادر (بالای ۴۰ سال)، ابتلای مادر به کم کاری تیروئید، دیابت، بیماری‌های مقاربتی، مصرف بعضی داروها در مادر وجنین مانند آمیو دارو سیتوکین‌ها، دوپامین وآگونیست‌های آن، داروهای حاوی ید لیتیوم فنی تویین ریفامپین واستروئیدها، وزن کم نوزاد(زیر ۲۰۰۰گرم ) وزن بالا(بالای ۴۵۰۰ گرم )، جنس دختر، کمبود ید و پرکلرات و سمومی که در حشره‌کش‌ها استفاده می‌شود، در بروز این بیماری نقش دارند و عوامل ژنتیکی نقش کم رنگی در این زمینه دارد .

 

چه زمانی آزمایش غربالگری تیروئید در نوزادان انجام می‌شود؟

این آزمایش سه تا پنج روز بعد از تولد نوزاد انجام می‌گیرد تا نوزاد از نظر بیماری کم‌کاری تیروئید و فنیل کتونوری غربالگری می‌شود و برای انجام این آزمایش از کف پای آن‌ها خون می‌گیرند.

چه تعداد از نوزادانی که تیروئید دارند، باید دائما دارو مصرف کنند؟

از بین نوزادان شناسایی شده حدود یک سوم آنها نوع گذرا هستند یعنی پس از مدتی دیگر نیاز به ادامه دارو ندارند ودو سوم دیگر نوع دایمی هستند که تا پایان عمر باید دارو مصرف کنند.

 

علائم و نشانه‌های بیماری پرکاری تیروئید چیست؟

تشخیص پرکاری تیروئید بر اساس علائم بالینی و آزمایشات خونی انجام می‌شود و بیشتر افراد مبتلا به پرکاری تیروئید دچار علائمی مانند اضطراب، تپش قلب، لرزش، حرکات محدود و دردناک چشم، التهاب و قرمزی چشم، داشتن حالت خیره و گاهی بیرون زدگی چشم، عدم تحمل گرما، تعریق زیاد، کاهش وزن با وجود اشتهای طبیعی یا افزایش یافته و دچار تغییرات خلق و خو می‌شوند، در خانم‌ها اختلالات قاعدگی و در آقایان ناتوانی جنسی غیرممکن است دیده شود، البته پرکاری تیروئید گاهی اوقات بسیار شدید است و می تواند منجر به کاهش وزن شدید، اختلالات عضلانی، تنگی نفس و نارسایی قلبی نیز بشود، گاهی اوقات در افراد مسن ممکن است، علائم خیلی واضح نباشد و فقط کمی کاهش وزن، بی قراری، ضعیف شدن و بی حالی دیده شود، همچنین اندازه تیروئید نیز معمولاً بزرگ می‌شود و گاهی در لمس، گره‌ها و یا برجستگی‌هایی دیده می‌شود.

کم کاری مادرزادی تیروئید زمانی رخ می دهد که غده تیروئید به اندازه کافی هورمون های تیروئید تولید نمی کند. این شایعترین اختلال تیروئید در کودکان است که رایج ترین دلیل آن عدم رشد غده تیروئید در دوران بارداری یا قرار گیری آن در یک موقعیت غیر طبیعی در گردن است. پرکاری تیروئید در نوزادان معمولاً به دلیل آنتی بادی های محرک تیروئید تولید شده توسط مادران مبتلا به بیماری گریوز ایجاد می شود. دکتر فرهاد موسی زاده، متخصص جراحی عمومی اماده ارائه مشاوره های عالی در این زمینه به شما همراهان عزیز می باشند. برای دریافت نوبت، می توانید از قسمت نوبت دهی سایت اقدام کنید.



:: بازدید از این مطلب : 345
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 22 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : drmohandes
عمل پروتز سینه از جمله روش هایی است که با استفاده از آن می توان به افزایش حجم و سایز سینه ها کمک کرد. بسیاری از بهترین پزشکانی که به ارائه خدمات زیبایی و انجام جراحی زیبایی سینه می پردازند عمل بزرگ کردن سینه با پروتز را از پرطرفدارترین جراحی های زیبایی سینه زنان برشمرده اند که می توان موضوعی تامل برانگیز باشد. همه ساله تعداد زیادی از زنان در سرتاسر دنیا، عمل جراحی پروتز سینه را انجام می دهند و در واقع جراحی پروتز شایع ترین عمل جراحی زیبایی بر روی پستان ها می باشد. بر طبق مطالعات انجام شده میزان رضایت بیماران بعد از انجام این عمل بسیار بالا می باشد و انجام جراحی پروتز علاوه بر افزایش اعتماد به نفس فرد، باعث بهبود روابط زناشویی وی نیز شده است.
 
 
 
 
افراد مناسب برای جراحی بزرگ کردن سینه
 
خانم هایی که سینه های كوچكی دارند و می خواهند سینه بزرگتری داشته باشند.
خانم هایی که می خواهند عدم تقارن و اختلاف سایز و اختلاف شكل دو سینه را اصلاح نمایند.
خانم هایی که بر اثر شیردهی و یا لاغر شدن سینه های آنها كوچك و شل شده است.
عمل بزرگ کردن سینه چگونه انجام می شود؟
عمل بزرگ کردن سینه در كلینیك خصوصی انجام می شود و تمام مراحل توسط دكتر ثنائی انجام می گیرد. انتخاب محل عمل پروتز سینه به عهده جراح می باشد و جراح محل برش را به شما توضیح می دهد. معمولاً اسكار به جا مانده از عمل پروتز سینه از نظر زیبائی بسیار قابل قبول است. مگر در موارد كلوئید و اسكار هیپوتروفیك كه برای پیشگیری از آن باید تا چند ماه تحت نظر جراح باشید.
 
چه كسانی بهتر است عمل بزرگ کردن سینه را انجام ندهند؟
 
خانم هایی که بیماری داخلی جدی دارند.
خانم هایی که تصورات و انتظارات غیر عادی و غیر واقعی از انجام جراحی دارند.
خانم هایی که سابقه سرطان پستان در افراد فامیل درجه 1 و2 قویاً شدید است. به علت تداخل احتمالی پروتز در تصاویر ماموگرافی (رادیوگرافی سینه) بهتر است این عمل را انجام ندهند، گرچه در مطالعات مختلف علمی ثابت شده پروتز تاثیری در تصاویر ماموگرافی با روش های خاص ایجاد نمی كند.
 
سن مناسب برای جراحی پروتز سینه
 
برای انجام جراحی پروتز سینه محدوده سنی وجود ندارد. از زمانی كه بلوغ سینه كامل شده باشد این عمل قابل انجام است. هم چنین در سنین بالا و در سنین بعد از یائسگی مشكلی ایجاد نمی كند ولی بیشترین متقاضیان عمل بزرگ کردن سینه بین 20 تا 40 سال می باشند.
مهمترین عامل در کسب نتیجه مطلوب از عمل های زیبایی به خصوص عمل های زیبایی سینه ، دقت در انتخاب بهترین جراح پروتز سینه است. بررسی سوابق پزشک و پرس و جود از بیمارانی که قبلاً زیر نظر پزشک مورد نظر شما این جراحی پروتز سینه را انجام داده اند می تواند در انتخابی آگاهانه به شما کمک زیادی کند. یک انتخاب مناسب ، شما را از مراجعه های بعدی برای انجام عمل های اصلاحی یا برطرف کردن عوارض احتمالی این عمل بی نیاز کند. برای مشاهده نمونه کارهای پروتز سینه دکتر موسی زاده می توانید به صفحه ایشان در اینستاگرام با آدرس @drmoussazadeh مراجعه کنید.
عمل پروتز سینه یا به اصطلاح ماموپلاستی افزایشی می تواند تأثیر زیادی روی ظاهر پستان های شما داشته باشد و اعتماد به نفس و میزان رضایت از زیبایی اندام شما را به شدت افزایش دهد. ممکن است در سال های پس از جراحی پروتز پستان به دلیل افزایش سن، کاهش و افزایش وزن و سایر موارد نیاز به انجام عمل های جراحی اصلاحی برای حفظ زیبایی ظاهری پستان های خود داشته باشید. سعی کنید انتظارات واقع بینانه ای از این عمل زیبایی داشته باشد و برای کسب نتیجه مطلوب و حفظ ارتباط بلند مدت با پزشک خود، در انتخاب بهترین جراح پروتز سینه دقت داشته باشید.


:: بازدید از این مطلب : 324
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 21 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : drmohandes

ایمپلنت چگونه کار می کند ؟

ایمپلنت به صورت جراحی در استخوان فک شما قرار می گیرد و به عنوان ریشه دندان های از دست رفته شما عمل می کند ایمپلنت بعد از جوش خوردن به استخوان فک مانع از لغزش روکش دندان یا دست دندان مصنوعی شما می شود . روکش دندان و پروتز نصب شده روی ایمپلنت ها در دهان شما نمی لغزد و این یک مزیت مهم ایمپلنت هنگام غذا خوردن و صحبت کردن است . این پایه محکم باعث می شود تا روکش دندان یا دندان مضنوعی که روی ایمپلنت نصب می شود طبیعی تر از دندان مصنوعی یا بریج های دندانی باشد و همانند دندان طبیعی به نظر برسد .

 

چه کسانی می توانند کاشت دندان را انجام دهند؟

برای برخی از افراد استفاده دندان مصنوعی یا بریج های دندانی معمول به دلیل لغزش در دهان و عدم راحتی در جویدن غذا پسندیده نیستند . علاوه بر این استفاده از بریج دندان باعث می شود تا دندان های سالم کناری تراش بخورند و این امر سبب پوسیدگی دندان های سالم کناری می شود . مزیت ایمپلنت دندان این است که برای جایگزینی یک یا چند دندان نیاز به تراش دندان های کناری و از بین بردن آن ها نیست . در واقع اکثر افراد می توانند از مزایای ایمپلنت دندان بهره مند شوند و از کاشت دندان استفاده کنند . به طور معمول اگر شما دارای شرایط زیر باشید

ایمپلنت گزینه ای مناسب برای شما می باشد :

• یک یا چند دندان از دست رفته داشته باشید
• استخوان کافی برای کاشت ایمپلنت دندان داشته باشید یا بتوانید پیوند استخوان برای ایمپلنت انجام دهید
• لثه و بافت دهانی سالم داشته باشید
• بیماری خاصی که به ایمپلنت آسیب برساند نداشته باشید
• از دندان مصنوعی به دلیل لغزیدن در دهان خسته شده باشید و خوشتان نیاید
• قدرت جویدن و گفتار خود را به دلیل بی دندانی از دست داده باشید
• سیگاری نباشید

قبل، حین و بعد از جراحی ایمپلنت دندان چه اتفاقی می افتد؟

قبل از ایمپلنت دندان دندانپزشک سی تی اسکن و دهان و محل ایمپلنت را بررسی می کند. در این زمان متخصص ایمپلنت کیفیت و کمیت استخوان

فک را قبل از جراحی ایمپلنت ارزیابی می کند تا مطئن شود که آیا استخوان بیشتری در محل کاشت ایمپلنت دندان مورد نیاز است یا خیر و آیا فرد

متقاضی کاشت دندان نیاز به پیوند استخوان قبل از ایمپلنت دارد یا خیر. توجه داشته باشید که بهترین نوع و مارک ایمپلنت دندان در صورت رعایت نکردن

بهداشت دهان و دندان و نداشتن تجربه و مهارت کافی متخصص ایمپلنت می تواند منجر به شکست ایمپلنت شود.

مزایا و معایب انواع کامپوزیت دندان

 

ایمپلنت چند مرحله دارد ؟

بعد از جلسه مشاوره رایگان ایمپلنت و اطمینان از اینکه محل مورد نظر برای کاشت ایمپلنت دندان مناسب است یک زمان برای جراحی ایمپلنت (های) دندان برای شخص تنظیم می شود .

در حین جراحی ایمپلنت دندان ناحیه کاشت ایمپلنت بی حس شده و فرد هنگام کاشت دندان دردی حس نخواهد کرد. بنا به نظر متخصص ایمپلنت می توان قبل از جراحی کاشت دندان از مسکن یا آرام بخش برای کاهش استرس و ترس بیمار از ایمپلنت استفاده کرد.

جراحی ایمپلنت دندان یک روش کاملا تخصصی است که البته به تجربه متخصص فک و صورت هم نیاز دارد. طبق گفته دکتر سزاوار  متخصص ایمپلنت و جراح فک و صورت در تهران نحوه انجام عمل جراحی ایمپلنت دندان به نوع کاشت و وضعیت استخوان فک بیمار بستگی دارد.

در این جراحی خطرات و عوارضی هم وجود دارد که متخصص فک و صورت باید متوجه این موضوع باشد. پشتیبانی استخوان فک از اباتمنت یا پایه فلزی اهمیت دارد. در صورتی که استخوان فک بیمار ضعیف باشد، توان تحمل فشار وارده از سوی دندان ایمپلنت را ندارد. به همین دلیل کاشت دندان با شکست مواجه می‌شود و استخوان فک آسیب می‌بیند.

پس با این حساب انتخاب بهترین متخصص ایمپلنت در تهران اهمیت دارد. جراحان با تجربه با توجه به معایناتی که باید قبل از جراحی انجام می‌دهند، مشکلات استخوان فک را برطرف می‌کنند.

 



:: بازدید از این مطلب : 366
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : drmohandes

 

 

کاهش شنوايي ناشي از نويز

سر و صداي بلند مي تواند به گوش و سيستم شنوايي آسيب بزند. صداي بلند که در زبان انگليسي به آن noise    گفته مي شود، اين توانايي را دارد که با آسيب زدن به گوش داخلي باعث کم شنوايي ناشي از نويز به صورت دائمي شود. اگر فرد به صورت مداوم يا مکرر در محيطي قرار بگيرد که شدت صدا در آن بالاست، ممکن است دچار کاهش قدرت شنوايي شود. به اين حالت، کم شنوايي ناشي از نويز گفته مي شود. قرار داشتن در محيطي که به طور تکراري با صداهاي بلندي مانند شليک گلوله يا انفجار سر و کار داريد، مي تواند به سلول هاي حساس شنوايي آسيب بزند. شدت صدا، زير يا بم بودن آن و مدتي که نويز شنيده مي شود، بر احتمال وارد آمدن آسيب به سلول هاي حساس شنوايي تاثير منفي مي گذارد. متاسفانه، کم شنوايي ناشي از نويز علائم زيادي ندارد و به همين دليل برخي از افراد متوجه بروز و پيشرفت آن نمي شوند. از علائمي که به دنبال آغاز کم شنوايي ناشي از نويز ممکن است جلب توجه کنند، بايد به احساس فشار و پري در گوش، متوجه نشدن سخنان افراد و زنگ زدن گوش به خصوص وقتي فرد در سکوت قرار مي گيرد، ياد کرد. وقتي سلول هاي شنوايي آسيب مي بينند اين علائم ظاهر مي شود اما با مردن اين سلول ها، علائم برطرف مي شود و فرد پيگيري پزشکي انجام نمي دهد. اگر فرد بيشتر در معرض نويز قرار گيرد، باز هم کم شنوايي ناشي از نويز پيشرفت مي کند زيرا تعداد سلول هاي شنوايي بيشتري نابود مي شوند. اما چگونه مي توان متوجه شد که شدت صدا در يک جا بلند است. اگر هنگام صحبت با ديگران مجبور هستيد فرياد بزنيد، اگر صحبت بقيه که در نيم متري هستند را نمي شنويد يا اگر کسي که نزديک فرد است صداي در حال پخش از هدفون او را مي شنود، بايد فرد در نظر بگيرد که احتمالا در محيطي با نويز زياد قرار دارد. براي تشخيص کم شنوايي ناشي از نويز بايد به آن شک کرد. بهتر است در صورتي که فرد صداهاي زير مانند صداي پرندگان را به خوبي نمي شنود به پزشک متخصص گوش و حلق و بيني مراجعه کند. پزشک پس از معاينه اوليه و اطمينان از سلامت ظاهري اجزاي گوش، ممکن است تست شنوايي سنجي از فرد درخواست نمايد. تست شنوايي سنجي وضعيت شنوايي فرد را با دقت مخص مي کند. براي پيشگيري از بروز کم شنوايي ناشي از نويز بهتر است مدت قرار گرفتن در معرض نويز را به حداقل ممکن برسانيد. اگر لازم است در محيط پر از نويز باشيد، از وسايل محافظتي گوش مانند پلاگ گوش استفاده کنيد. همچنين عدم استفاده همزمان از چند دستگاه پر سر و صدا کمک مي کند که ميزان نويز محيط را در حد قابل قبولي کاهش دهيد. دکتر علی کوهی دانش آموخته رشته فوق تخصصي جراحي گوش و حلق و بيني از دانشگاه استنفورد آمريکا آمادگي دارند بيماران مشکوک به کم شنوايي ناشي از نويز را در کلينيک خود واقع در تهران پذيرا باشند.

منبع:

familydoctor

 

 



:: بازدید از این مطلب : 292
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : drmohandes

درمان ریشه دندان یا روت کانال تراپی چیست

درمان ریشه دندان یا روت کانال تراپی (Root Canal Therapy) روشی است که با از بین بردن درد و عفونت در داخل دندان از کشیدن آن جلوگیری می‌کند. دندان‌ها به مانند طلایی سفید هستند که نقش بسزایی در سلامت کلی بدن ایفا می کنند. کافی است ذره‌ای از آن‌ها مشکلی پیدا کرده تا به اهمیت بیشمار آن پی ببریم. با این حال با عدم رعایت بهداشت، بیماری‌های خاص و یا هر دلیل دیگری دندان‌ها می‌توانند مورد آسیب قرار گیرند. از جمله این آسیب‌ها می‌توان به از بین رفتن ریشه دندان (Root Canal) اشاره کرد که درمان خاص خود را می‌طلبد. در ادامه به بررسی عوامل آسیب ریشه دندان و چگونگی درمان آن خواهیم پرداخت. درد دندان یکی از اصلی ترین معیار تشخیص برای انتخاب درمان، ریشه دندان است ولی تنها عامل نیست. به‌طور کلی دردهایی که در لثه و یا دهان حس می‌کنید همگی منجر به درمان ریشه دندان یا روت کانال تراپی نمی‌شوند. بسته به نوع درد، محلی که درد از آن احساس می‌شود و یا مدت زمانی که احساس درد داشتن در خود می‌کنید پزشک متخصص می‌تواند به نوع بیماری دهان و راه درمان آن پی ببرد.

روت کانال تراپی چیست

تعداد جلسات لازم برای روت کانال تراپی چه قدر است؟

با توجه به شرایط دندان و عفونت آن، تعداد جلسات لازم برای انجام روت کانال تراپی تعیین می شود. در شرایط معمولی، یک جلسه برای انجام این کار، تخلیه دندان از پوسیدگی و خشک کردن کانال و پر کردن آن، کفایت خواهد کرد. اما در شرایطی که عفونت زیادی وجود داشته باشد، دندانپزشک در یک جلسه پوسیدگی ها را خارج کرده و در نوبت بعدی (با فاصله 4 روز تا یک هفته)، مراحل پر کردن را تکمیل خواهد کرد. در نظر داشته باشید که پیش از پر کردن کامل دندان، باید عفونت های آن به خوبی درمان شده و رفع گردند.

نکته 1: ممکن است پس از انجام روت کانال تراپی درد جزئی را احساس کنید که ظرف مدت یک تا دو روز به طور کامل برطرف خواهد شد. اما در صورتی که این درد شدت یافته و ادامه دار بود، لازم است که حتما مراجعه مجدد به دندانپزشک داشته باشید. گاهی اوقات ریشه کن نشدن عفونت های دندان، به مشکلات بعدی منجر شده و باید حتما ویزیت توسط دندانپزشک صورت بگیرد.

نکته 2: توصیه می شود که تا چند ساعت پس از تکمیل درمان روت کانال تراپی از میل کردن خوراکی های سرد و گرم پرهیز کرده و خوردنی های سفت را با دندان ترمیم شده، نجوید.

 

مزایای روت کانال تراپی چیست؟


عصب کشی دندان میتواند مزایای زیر را برای ما و دندان ما داشته باشد:

کمک به نگهداری دندان طبیعی
بهبود وضیعت جویدن
از بین رفتن درد دندان
حفظ ظاهر دندان ها
محافظت از دندان های دیگر به خاطر فشار و سایش بیش از حد

 

نشانه های نیاز به درمان ریشه چیست؟

علائمی که نشان می دهد ما به عصب کشی دندان نیاز داریم عبارتند از:

حساسیت طولانی مدت دندان به گرما و سرما
حساسیت به لمس و جویدن
تغییر رنگ دندان
خروج ترشحات و تورم لثه
حساسیت به لمس در غدد لنفاوی و یا بافت استخوان و لثه
با این حال در برخی از مواقع مشاهده شده است که دندانی بدون هیچ علامتی به درمان ریشه نیاز پیدا کرده است .

 

آیا دندان من در حین یا پس از روت کانال درد ی احساس خواهد کرد؟


امروزه با استفاده از تکنیک های مدرن و بی حس کننده ها اغلب بیماران گزارش می دهند که در حین عمل عصب کشی دندان راحت هستند. و دردی تجربه نمی کنند. آنها می گویند که درد ناشی از التهاب یا عفونت پالپ را در طول عمل احساس نکرده اند یا بسیار جزئی بوده است.

البته در چند روز اول پس از درمان دندان شما کمی حساس خواهد شد (به خصوص اگر از قبل شما درد یا عفونت داشتید). برای مقابله با این ناراحتی می توانید مطابق با دستور العمل دندانپزشک خود از داروهای مسکن و ضد درد استفاده کنید.

دندان شما ممکن است برای مدت کوتاهی باقی همچنان کمی متفاوت با دندان های دیگر باشد. با این حال اگر شما دچار درد شدید یا فشار و دردی که طولانی شده اید و با گذشت چند روز کمتر نشده نشده بهتر است با دندانپزشک خود تماس حاصل نمایید .

هزینه و قیمت

قیمت عصب‌کشی دندان با توجه به شدت مشکل ایجاد شده و وضعیت دندان آسیب دیده متفاوت می باشد. به هر حال بسیاری از موسسات بیمه حداقل بخشی از هزینه پر کردن دندان و درمان ریشه دندان را تحت پوشش خود قرار می دهند. همچنین هزینه عصب‌کشی دندان به تعداد کانال های دندان بطور مثال سه کاناله بودن دندان و موقعیت دندان، دندان جلو و یا دندان عقل بستگی دارد.

 

  دکتر مهدی سزاوار – متخصص و جراح فک و صورت

  



:: بازدید از این مطلب : 339
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : drmohandes

 

تاثیر سن و گرانش روی سینه ها باعث نگرانی بسیاری از خانم ها شده است. با افزایش سن، سینه ها کمتر الاستیک می شوند، شروع به کشش می کنند و سرانجام فرود می آیند که در ادامه با درمان افتادگی سینه بدون جراحی یا لیفت سینه بدون جراحی بیشتر آشنا میشوید. این به پتوز پستان معروف است. که معمولا به آن اصطکاک سینه گفته می شود. زنانی که می خواهند این اثرات را معکوس کنند، گزینه هایی دارند، از جمله تقویت پستان از طریق عمل لیفت پستان. فکر رفتن به زیر چاقو برای انجام یک روش آرایشی می تواند وحشتناک باشد، اما به لطف فناوری، گزینه های بیشتری وجود دارد که نیازی به تکنیک های تهاجمی ندارند و همچنین نتایج طبیعی تری به دست می آورند که بالا کشیدن سینه بدون جراحی از جمله روش های غیر تهاجمی میباشد.

 

بالا کشیدن سینه بدون نیاز به جراحی


مزایا استفاده از لیفت سینه بدون جراحی

با توضیح بر اینکه دقیقا معنای اصطلاح غیر جراحی، به معنای عدم بیهوشی، برش و برآمدگی هایی است که هیچ گونه زخمی را بر روی بدن به جای نخواهد گذاشت. در طی بزرگ شدن سینه ها بدون جراحی، در اصل چربی لیپوساکسی شده بیمار را از سایر قسمت های بدن می گیرند و آن را به سینه ها تزریق می کنند که جزو روش های لیفت بدون جراحی میباشد.. که در روش بالا کشیدن سینه بدون جراحی در مرحله بعد سلولهای بنیادی جمع آوری شده از خون را به غشای سینه تزریق میکنیم. این بسته به تکنیک پزشک، می تواند نتایج تقویت سینه تا سالها ادامه داشته باشد و احتیاجی به ترمیم مجدد نداشته باشد. با ترکیبی از تزریقات تحریک کننده بیولوژیکی و لیفت سینه، پرتونگاری با استفاده از دستگاه های دارای تکنولوژی بالا قدرت و انعطاف پذیری سینه ها را ارزیابی میکنند. این روش درمانی ایده آل برای زنانی است که به دنبال تغییر ظاهری در سینه خود هستند.

طبق گفته انجمن پزشکان زیبایی شناسی جراحی، آسانسور های سینه در حال افزایش است، که فقط در سال گذشته13.9 درصد افزایش یافته است.غده های شیر پس از حاملگی متراکم تر نمی شوند، زیرا چربی ها جایگزین برخی از بافت های سینه یکبار سفت می شوند و این به افتادگی نیز می انجامد. با لیفت سینه بدون جراحی، با تحویل رادیویی با فرکانس رادیویی دو قطبی(RF ) به سطح پوست و پوست های زیرین، پوست و رباط ها را محکم می کند، کلاژن ساخته می شود و چربی ها را مایعات می کند و باعث می شود پستان ها را به سمت بالا هدایت شوند و درمان افتادگی سینه بدون جراحی به این صورت میباشد.

 

ارتباط سایز سینه و سایز سوتین در زنان


جراحی بالا کشیدن سینه مطمئن‌ترین و قطعی‌ترین روش برای لیفت سینه است. برخی از افراد به دلایل مختلف شرایط جراحی را ندارند و به روش‌های جایگزین روی می‌آورند. اما هیچکدام از آن‌ها درمانی دائمی نیستند و حتی ممکن است فرد را به نتیجه دلخواه نرسانند. دقیقا به همین دلیل است که پزشکان حرفه‌ای هیچوقت روشی غیر از جراحی را برای بالا بردن سینه، توصیه نمی‌کنند. نکته مهم دقت به این موضوع است که اگر افراد برای فرم دهی سینه روش های غیر جراحی را برگزینند، امکان اصلاح و باز سازی مجدد سینه ها پس از این متد ها، توسط روش های جراحی، دیگر وجود ندارد.

بهتر است برای انتخاب متد مناسب برای ایجاد فرم مطلوب در سینه‌ها با یک پزشک متخصص در این زمینه مشورت کنید. چرا که چنین شخصی اطلاعات کاملی در مورد انواع روش‌های موجود دارد و می‌تواند شما را راهنمایی کند. دکتر فرهاد موسی زاده بهترین متخصص جراحی عمومی و جراحی پستان در تهران به شمار می‌روند. شما می‌توانید برای رزرو نوبت از طریق بخش تماس با ما در سایت اقدام کنید.



:: بازدید از این مطلب : 289
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : drmohandes

 پروتز سینه یا ایمپلنت سینه یعنی بازسازی سینه از طریق افزایش حجم. ماده پر کننده پروتز‌ها از جنس سیلیکون است، سیلیکون جز عناصری است که در طبیعت موجود است. لازم است كه قبل از عمل، ‏فرد با پزشک جراح درباره نوع عمل جراحی مشورت كنید. در صورتی که جراحی پروتز سینه انجام داده اید یا قصد انجام آن را دارید، یافتن پاسخ به این سوال که آیا بعد از کاشت پروتز شیر دهی امکان پذیر است یا خیر برای بسیاری از بانوان بسیار حائز اهمیت است. این جراحی در اکثر موارد به مجرای شیری و فضای مربوط به تولید شیر آسیبی وارد نمی کند.و امکان نشتی سیلیکون موجود در پروتز های امروزی در شیر مادر بسیار پایین می باشد. به همین دلیل بسیاری از خانم ها پس از جراحی پروتز سینه می توانند به فرزند خود شیر دهند. در ادامه به بحث درباره پروتز سینه و شیردهی خواهیم پرداخت.

 

 

شیردهی با پروتز سینه

پروتز سینه و شیردهی

اگر بخواهیم به لحاظ تئوری این موضوع را بررسی کنیم ، هرگونه جراحی در بافت پستان ممکن است باعث ایجاد اختلالاتی در روند شیردهی شود. البته تکنیک جراح و روش کاربردی آن می تواند این احتمال را از بین ببرد. در صورتی که پروتز سینه از طریق صحیح و به وسیله ی جراحی متبحر انجام بگیرد، پروتز سینه در شیردهی فرد اختلالی ایجاد نخواهد کرد. ممکن است پروتز سینه تولید شیر مادر را کاهش دهد. موارد زیر علت کاهش تولید شیر در مادر است.

عملکرد بافت سینه

در صورتی که جراحی زیبایی سینه به منظور بزرگ کردن سینه ها انجام شود ممکن است مشکلاتی در شیردهی به وجود بیاید که مربوط به فقدان عملکردی بافت باشد نه پروتز سینه. البته فقدان عملکرد صحیح بافت ممکن است با پروتز سینه تشدید شود.

ماموپلاستی کاهشی یا عمل کوچک کردن سینه

حساس شدن سینه ها بعد از پروتز

بعد از جراحی پروتز سینه، ممکن است سینه ها نسبت به یک برخورد یا لمس جزئی بسیار دردناک و حساس شوند. این حساسیت می‌تواند شیردهی را برای مادران سخت کند. مادران ممکن است بعد از پروتز سینه نوک سینه هایشان بی حس شده باشد که بر واکنش نوروهورمونی مورد نیاز برای تولید شیر تاثیرگذار باشد.

اغلب زنان حتی با وجود پروتز سینه می توانند دوران شیردهی موفقی داشته باشند. در مورد دغدغه های خود پس از جراحی پروتز سینه حتماً با یک متخصص اطفال و شیردهی صبحت کنید. به خاطر داشته باشید که نوزاد شما حتی از مقدار بسیار کم شیر تولید شده توسط سینه های شما می تواند مواد غذایی و ویتامین های ضروری خود را دریافت کند و در صورتی که نیاز باشد ، استفاده از مکمل های مخصوص و شیر خشک می تواند کمبود احتمالی تولید شیر توسط سینه ها را جبران نماید. دکتر فرهاد موسی زاده ، متخصص جراحی پستان با سال ها سابقه در انجام انواع عمل های درمانی و زیبایی سینه آماده پاسخ به هرگونه سؤال شما در خصوص جراحی ایمپلنت سینه و تأثیر آن در دوران بارداری و شیردهی می باشند.



:: بازدید از این مطلب : 339
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : drmohandes

سرطان سینه می تواند در قسمت های مختلف پستان شروع شود. پستان از سه قسمت اصلی تشکیل شده است: لوبول ها ، مجاری و بافت همبند. لوبول ها غدد تولید کننده شیر هستند. مجاری لوله هایی هستند که شیر را به نوک سینه منتقل می کنند. بافت همبند (که از بافت های فیبری و چربی تشکیل شده است) همه چیز را احاطه کرده و در کنار هم نگه داشته است. بیشتر سرطان های پستان از مجاری یا لوبول شروع می شوند. سرطان پستان می تواند از طریق رگ های خونی و عروق لنفاوی به خارج از پستان گسترش یابد. هنگامی که سرطان پستان به سایر قسمت های بدن گسترش می یابد ، اصطلاحا گفته می شود که متاستاز ایجاد شده است.

 

 

انواع سرطان سینه

شایع ترین سرطان های پستان عبارتند از:

کارسینوم داکتال تهاجمی. سلول های سرطانی در خارج از مجاری به قسمت های دیگر بافت پستان حمله کرده و تکثیر می شوند. سلول های سرطانی مهاجم همچنین می توانند به سایر قسمت های بدن گسترش یابند ، یا متاستاز کنند. کارسینوم لوبولار تهاجمی. سلول های سرطانی از لوبول ها به سایر بافت های پستان نزدیک می شوند. این سلول های سرطانی مهاجم می توانند به سایر قسمت های بدن نیز سرایت کنند. چندین نوع دیگر سرطان پستان نیز وجود دارد که کمتر شایع هستند ، مانند بیماری پاژه ، سرطان مدولار ، مخاط و التهابی پستان.

کارسینوم داکتا درجا (DCIS) یک بیماری پستان است که ممکن است منجر به سرطان پستان شود. در این نوع سرطان ، سلول های سرطانی تنها در پوشش مجاری هستند و به سایر بافت های پستان گسترش نیافته اند.

درمان سرطان سینه

هورمون درمانی سرطان سینه

برخی از انواع سرطان سینه تحت تأثیر هورمون ها مانند استروژن و پروژسترون قرار دارند. سلول های سرطانی پستان گیرنده هایی (پروتئین) دارند که به استروژن و پروژسترون متصل می شوند و به رشد آنها کمک می کنند. به درمان هایی که از اتصال این هورمون ها به این گیرنده ها جلوگیری می کنند ، هورمون درمانی یا درمان غدد درون ریز گفته می شود. هورمون درمانی می تواند تقریباً در هر نقطه از بدن و نه فقط در پستان ها به سلول های سرطانی برسد. این درمان برای زنان مبتلا به تومورهایی که گیرنده هورمونی مثبت دارند توصیه می شود. اما به زنانی که تومورهای آنها گیرنده هورمون ندارند کمکی نمی کند.

انواع مختلفی از هورمون تراپی برای سرطان پستان وجود دارد. اکثر انواع هورمون درمانی یا سطح استروژن را کاهش می دهد و یا اثر استروژن را بر روی سلول های سرطانی پستان متوقف می کند.

یکی از مهمترین نکاتی که در درمان سرطان پستان باید مورد توجه قرار گیرد ، استفاده از روش های درمانی مناسب به شیوه ای است که تومورها و بافت های مجاور آن کاملاً حذف شوند و با استفاده از درمان های تکمیلی ، امکان بازگشت تومور بسیار کاهش پیدا کند. علاوه بر این، جراحی به منظور درمان این سرطان باید توسط بهترین متخصص جراحی سرطان پستان انجام شود تا ضمن مؤثر بودن نتیجه عمل در حذف تومورهای زائد، زیبایی ظاهری پستان ها حفظ شود. بهترین متخصص جراحی سرطان پستان فردی است که سال های طولانی از عمر خود را صرف تحصیل علم کرده است و پس از طی دوره پزشکی عمومی ، در مقطع جراحی عمومی تحصیل کرده و در زمینه جراحی های لاپاروسکوپی و جراحی های زیبایی و سرطان پستان تخصص کسب کرده باشد. علاوه بر دانش و تخصص، تجربه نیز یکی از مهم ترین عوامل در انتخاب بهترین جراح پستان است. علاوه بر این ، متخصص جراحی پستان باید به آخرین متدهای جراحی و درمان سرطان پستان مسلط باشد و بتواند بهترین مشاوره در خصوص فرایند درمان و اتخاذ بهترین روش درمانی را به بیمار ارائه دهد و حس اطمینان خاطر را در بیمار در خصوص مؤثر بودن فرایند درمان ایجاد کند.

 



:: بازدید از این مطلب : 392
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 1 مرداد 1400 | نظرات ()