نوشته شده توسط : drmohandes

جالب است بدانید عمل زیبایی بینی محبوب ترین جراحی زیبایی در جهان به شمار می رود. عشق به زیبایی موجب محبوبیت این جراحی در کل دنیا شده است و سالانه افراد زیادی به عرصه رقابت برای زیباتر شدن تمایل پیدا می‌کنند. در گذشته عمل بینی اغلب با مشکل مواجه می‌شد اما اکنون با پیشرفت تکنولوژی، تکنیک‌های جدیدی طراحی گردیده است که به هر چه بهتر شدن نتیجه عمل‌های زیبایی کمک می‌کند تا افراد به همان نتیجه و فرم ایده‌آل خود دست یابند. ماساژ بینی یکی از پنج روش معروف در جراحی بینی گوشتی و استخوانی است. ماساژ بینی یک تکنیک حرفه‌ای است که پزشک به کمک آن به فرم‌گیری بینی جهت می‌دهد. در این مقاله درباره اهمیت ماساژ بینی و نحوه انجام آن آشنا می‌شویم. ماساژ بینی بعد از رینوپلاستی

 

آیا ماساژ بینی پس از رینوپلاستی مفید است؟

به طور کلی، بهتر است پس از رینوپلاستی، بینی خود را ماساژ ندهید؛ زیرا، ماساژ شدید یا دستکاری در چند هفته اول ممکن است روی نتیجه نهایی تاثیر بگذارد. با این حال، برخی از افراد معمولا نوک بینی خود را ماساژ می دهند، اما این کار ممکن است در چند هفته اول باعث تحریک و تورم بیشتر شود. اما پس از حدود 4 هفته، تمرینات فشرده سازی برای کاهش تورم در نواحی خاصی از بینی پس از جراحی زیبایی بینی مفید هستند. تجمع مایع میان بافتی در محل جراحی تا یک سال پس از جراحی، می تواند باعث تورم و ادم در بینی شود. فشرده کردن بافت بینی می تواند به خارج شدن این مایع از بافت های زیر جلدی کمک کند و باعث شکل گیری بینی و ظریف تر و باریک تر شدن بینی می شود. به یاد داشته باشید که تورم پس از جراحی طبیعی است و ممکن است حتی باعث نامتقارن دیده شدن بینی شود اما این وضعیت گذرا است و پس از بهبودی کامل که معمولا یک سال طول می کشد، بینی شکل واقعی خود را نشان می دهد. ماساژ بینی و تمرینات فشرده کردن، می تواند شکل بینی را متقارن تر، صاف تر و ظریف تر کند. مشکلات تنفسی بعد از رینوپلاستی

براي اطلاعات بيشتر در مورد ماساژ بینی بعد از عمل بینی بيشتر بدانيد:

 https://drsezavar.com/%d9%85%d8%a7%d8%b3%d8%a7%da%98-%d8%a8%db%8c%d9%86%db%8c-%d8%a8%d8%b9%d8%af-%d8%a7%d8%b2-%d8%b1%db%8c%d9%86%d9%88%d9%be%d9%84%d8%a7%d8%b3%d8%aa%db%8c/

 

کلینیک معتبر برای انجام عمل بینی

برای کاهش احتمال وقوع ناهنجاری های ثانویه، بهتر است جراحی بینی به دست یک متخصص زیبایی یا جراح فک و صورت ماهر انجام شود. در مراکز معتبر برای انجام عمل بینی، معمولا یک جراح با تجربه به همراه یک تیم ماهر و آموزش دیده کار می کنند تا وضعیت بیمار به بهترین نحو ارزیابی شود و پروسه درمان و اصلاح فرم بینی به نحو احسنت انجام بگیرد. دکتر مهدی سزاوار، یکی از بهترین متخصص جراحی فک و صورت در عرصه جراحی زیبایی و رینوپلاستی هستند که کارنامه درخشان ایشان در عرصه آموزش و درمان موفق، خود گویای تجربه و مهارت ایشان و یکی از مهم ترین عوامل تضمین کننده رضایت مراجعین ایشان است.

 



:: بازدید از این مطلب : 358
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 23 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : drmohandes

 

سینه های زنان فقط بعد از بارداری و شیردهی بزرگتر می شوند.سینه ها به طور طبیعی تا 4 سال پس از اولین دوره زن رشد می کنند.سینه سمت چپ بزرگتر از راست است. در حالی که به نظر می رسد هر دو یک اندازه باشند.اندازه سینه در کل زندگی یک زن تقریبا 6 برابر تغییر می کند و تا حدودی اندازه سینه به نوع سوتین های که زن استفاده می کند بستگی دارد. مصریان باستان اولین کسانی بودند که سرطان سینه را که در 3500 سال پیش در مورد پاپیروس ثبت شد، شناسایی کردند.راهکارهای افزایش اندازه سینه در خانه استفاده از ماساژ دادن، تمرینات بزرگ کردن سینه و مصرف غذاهایی است که باعث بزرگتر شدن آن می شوند.می توان اندازه سینه های خود را به طور طبیعی افزایش داد. بهترین روش برای افزایش سایز و حجم سینه و باسن بدون عمل جراحی



انواع روش های جراحی بزرگ کردن سینه

برای بزرگ کردن سینه روش های مختلفی وجود دارد. یک پزشک متخصص بر اساس شرایط جسمانی و سابقه پزشکی بیمار بهترین روش را برای او انتخاب می کند. برخی از رایج ترین روش های بزرگ کردن و فرم دهی سینه عبارت اند از:

 تزریق ژل به سینه (توصیه نمی شود)
استفاده از پروتز سینه
 تزریق چربی به سینه (توصیه نمی شود)
 لیفت سینه در صورت کافی بودن بافت سینه
هر یک از این روش ها مزایا و معایب خاص خود را دارند. اما اگر توسط بهترین متخصص پستان انجام گیرند، عوارض آن ها به حداقل خواهد رسید. از بین این روش ها بهترین نوع عمل بزرگ کردن سینه و فرم دهی آن، استفاده از پروتز سینه است. اکثر پزشکان متخصص پستان مانند دکتر فرهاد موسی زاده روش بزرگ کردن سینه با پروتز سینه را برای علاقمندان توصیه می کنند. متخصص پستان در تهران

 

برای اطلاعات بیشتر لینک زیر کلیک کنید:

 

https://drmoussazadeh.com/blog/%d8%aa%d8%b2%d8%b1%db%8c%d9%82-%da%86%d8%b1%d8%a8%db%8c-%d8%a8%d9%87-%d8%b3%db%8c%d9%86%d9%87/

 

تزریق چربی به سینه در چه مواردی مفید است؟

علی رغم همه آسیب ها و مضرات ناشی از بزرگ کردن سینه با تزریق چربی به سینه، در موارد محدودی می توان از این روش استفاده نمود. برای مثال، افرادی که در اثر جراحی ماستکتومی و پرتو درمانی کیفیت پوست خود را از دست داده اند، می توانند با تزریق چربی به سینه زیر نظر یک پزشک جراح مطمئن، پوست سینه خود را ترمیم نمایند. این روش معمولا در افرادی که قصد انجام جراحی بازسازی پستان دارند، جراحی مفیدی به حساب می آید.

همچنین، گاهی ممکن است افراد بعد از جراحی بازسازی پستان، در برخی نواحی تغییر شکل هایی داشته باشند. در این گونه افراد نیز یک پزشک جراح مجرب از روش تزریق چربی به سینه استفاده می کند تا تغییر شکل سینه ها را جبران نموده و فرمی مناسب برای سینه ایجاد کند.

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 346
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 23 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : drmohandes

به فاصله بین دندانهادر اصطلاح پزشکی دیاستم گفته میشود. معمولا فاصله بین دندانهای جلو بیشتر اتفاق می افتد ولی در عین حال میتواند بین دندانهای دیگر فرد هم فاصله باشد.
فاصله بین دندانی یکی از مواردی است که فرد را از ظاهر خنده های خود ناراضی کرده و در مجموع او را جهت داشتن یک لبخند زیبا نزد متخصصین ترمیم زیبایی می کشاند. از جمله راه حل های ان ارتودنسی یا لمینت دندان و یا روکش دندان است. به عنوان یک دندانپزشک زیبایی ، بسیاری از مراجعینم را با ناراحتی و نگرانی در این زمینه میبینم.

 

علت فاصله بین دندانها


1.در بچه ها ، بعد از رویش دندانهای شیری ، دیگر سایز دندانها عوض نمیشود ولی به مرور فک آنها بزرگ می شود و به همین علت فاصله بین دندانهای شیری ، بویژه فاصله دندانهای جلو در دندانهای شیری امری طبیعیست.
2. اختلاف سایز بین فک و دندانها ، حتی در بزرگسالان هم یکی از علل شایع فاصله بین دندانی است.بویژه در دندانهای لترال ( پیشین) بیمار.
3. فرنوم لب بالا که گسترش بیش از حد تا روی ریج فکی پیدا کرده. و معمولا عامل فاصله دندان جلو میباشد.
4.عادتهای اشتباه افراد؛ مثل مکیدن انگشت شست که یکی از علل شایع هل دادن دندانها و فک فرد به جلو و ایجاد یک مشکل دنتواسکلتال جدی میشود که از نمودهای آن فاصله افتادن بین دندانهاست.
5. رفلکس بلع اشتباه نیز میتواند یکی از علل ایجاد فاصله بین دندان ها باشد. به این معنا که اگر فردی به جای برخورد نوک زبان به کام در هنگام بلع، نوک زبانش به دندانهای جلو فشار بیاورد، به مرور فاصله بین دندانهای جلوی او مشهود میشود.
6. مشکلات پریودنتال ( بیماریهای لثه) ، یکی از علل ایجاد فاصله بین دندانی است.چرا که به مرور لثه ها و استخوان نگهدارنده دندان از بین میرود و اگر به داد آن نرسیم دندانها لق شده و از جای خود تکان میخورند و بمرور بین دندانها فاصله می افتد.

برای اطلاعات بیشتر در مورد ارتودنسی بیشتر بدانید:

https://drsezavar.com/%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D9%88%D8%AF%D9%86%D8%B3%DB%8C/

 

انواع ارتودنسی در دو نوع توسط ارتودنتیست انجام می‌شود:

  • متحرک
  • ثابت

دستگاه ارتودنسی با توجه به فشاری که به آرامی به دندان‌ها و فک می‌آورد، علاوه بر ردیف کردن دندان‌ها در ناهنجاری‌های فکی هم بسیار کمک کننده است.ناهنجاری فک و صورت چیست

دکتر مهدی سزاوار با تجربه، تخصص و مهارت فراوان در زمینه جراحی دهان و فک و صورت می‌تواند به شما در این زمینه کمک کند. با مراجعه به پیج اینستاگرام شخصی ایشان می‌توانید راهنمایی های لازم را دریافت کنید. متخصص جراحی فک و صورت

 



:: بازدید از این مطلب : 371
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 15 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : drmohandes

انواع پروتز صورت چیست ؟

با توجه به این که ساختار صـورت از قسمت های متفاوت تشکیل شده است ، انواع پروتز صورت به منظور استفاده در هر قسمت طراحی شده اند . ( روش های جراحی پروتز های صورت )

عوامل اصلی که در انتخاب یک پروتز ، جنس و شکل آن ها می باشند . عمل پروتز چانه

از لحاظ جنس ماده ی مناسب برای پروتز باید دارای چه خصوصیاتی باشد ؟

انعطاف پذیری نسبی
سازگاری بافتی
استحکام و پایداری
عدم واکنش بافتی
مقاومت به عفونت
قابلیت خارج کردن
فاقد ضرر برای بافت اطراف
اکثر این پروتز های مورد استفاده از جنس سیلیکونی می باشند اما پروتز های دیگری نیز مورد استفاده قرار می گیرند که برای بدن نیز مضر نیستند .

هر کدام از این پروتز ها را می توان با مواد ، ابعاد و برجستگی های گوناگون به منظور ایجاد بهترین تناسب با ویژگی های مورد نظر در صورت فرد طراحی نمود .

 

برای اظلاعات بیشتر  در مورد پروتز چانه لینک زیر کلیک کنید 

https://drsezavar.com/what-is-a-chin-prosthesis

 

چرا برای زیبایی چانه از پروتز استفاده کنیم؟


حتما می‌دانید که روش‌های دیگری چون تزریق نیز برای زیباسازی صورت و چهره وجود دارد. اما لازم است بدانید که استفاده از پروتز چانه و سایر قسمت‌های ممکن، نسبت به تزریق ارجح است. در این قسمت دلیل این موضوع را توضیح داده‌ایم. پروتزهایی که در قسمت‌های مختلف صورت مورد استفاده قرار می‌گیرند، به گونه‌ای ساخته شده‌اند که با بدن سازگارند. این پروتزها جامد هستند و در بدن کم‌ترین میزان واکنش را نشان می‌دهند. این در حالی است که موادی که برای تزریق استفاده می‌شوند، معمولا از جنس چربی و پروتئین هستند. به همین دلیل احتمال ایجاد واکنش منفی در بدن بسیار بیشتر می‌شود و مشکلات زیادی برای فرد ایجاد می‌کند.

پروتز چانه قابل استفاده در عمل جنیوپلاستی، معمولا از جنس سیلیکون و سایر فلزهایی ساخته می‌شود که با بدن انسان هماهنگ هستند. این فلزها فرسوده نمی‌شوند، در بدن واکنش نشان نمی‌دهند و به گونه‌ای هستند که بدن آن‌ها را به عنوان جسم خارجی تلقی نمی‌کند. این موضوعات باعث هماهنگی پروتز چانه با بدن بوده و شما می‌توانید آن را به صورت دائمی استفاده کنید.

نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید، انتخاب پزشک معالج در عمل جنیوپلاستی است. در عمل‌های جراحی زیبایی و درمانی، تجربه و مهارت پزشک نقش مهمی دارد.همانطور که در طول مقاله اشاره شد، دکتر مهدی سزاوار به عنوان یکی از بهترین متخصص جراحی فک و صورت در تهران، با تجربه کاری حرفه‌ای در زمینه «زیباسازی_ پروتز چانه» و سایر« عمل‌های زیبایی صورت»،می‌توانند به شما کمک کنند تا به چهره دلخواه خود برسید. در صورت نیاز به مشاوره می‌توانید به پیج اینستاگرام شخصی ایشان مراجعه کنید و مشاوره بگیرید.



:: بازدید از این مطلب : 297
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 15 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : drmohandes

نکات مهم در رابطه با ماموگرافی ،یکی از سرطان های بسیار رایج در بین خانم ها سرطان پستان می باشد.

در مراحل اولیه می توان با انجام خود آزمایی پستان تا حدودی توده های غیر عادی را تشخیص داد.

پزشک جراح سینه برای بررسیهای بیشتر انجام ماموگرافی و سونوگرافی را درخواست می دهد.

ماموگرافی روشی متداول برای بررسی بافت پستان می باشد.

ماموگرافی به عنوان ابزاری جهت تشخیص سرطان سینه در زنان دارای تومور سینه بکار می رود.

ماموگرافی روشی است که در آن با کمک اشعه ایکس از سینه تصاویری تهیه می شود.

آمادگی برای انجام ماموگرافی

بهتر است پزشک را از هرگونه جراحی یا مصرف هورمون و یا سابقه وجود سرطان سینه در خانواده خود آگاه کنید.

اما در کل هیچ آمادگی خاصی پیش از انجام ماموگرافی نیاز نیست.

برای شخص هیچ محدودیت غذایی وجود ندارد.

همانطور که گفته شد بهتر است در روزهای نزدیک به دوران عادت ماهانه و یا حتی روزهای خونریزی انجام نشود.

برای اطلاعات بیشتر در مورد ماموگرافی روی لینک زیر کلیک کنید

https://drmoussazadeh.com/blog/mammography-in-the-diagnosis-of-breast-cancer/

سرطان سینه یکی از شایع ترین علل مرگ در بین زنان است. متأسفانه بسیاری از افراد جامعه نسبت فواید انجام معاینات فیزیکی و تصویربرداری دوره ای ماموگرافی به منظور تشخیص زودهنگام سرطان پستان آگاه نیستند. توصیه ما این است که در صورتی که در خانواده خود سابقه ابتلا به سرطان سینه دارید و یا توسط پزشک خود در گروه پر خطر از نظر ریسک ابتلا به این سرطان قرار گرفته اید ، انجام تصویربرداری های دوره ای ماموگرافی را جدی بگیرید و حداقل سالی یک بار به منظور انجام معاینات به پزشک متخصص خود مراجعه کنید.

برای آگاهی بیشتر در خصوص سرطان پستان ، روش های تشخیص و درمان آن می توانید به سایر مقالات وبلاگ مراجعه کرده یا صفحه اینستاگرام دکتر موسی زاده ، متخصص جراحی پستان (با آدرس @Drmoussazadeh) را دنبال کنید. متخصص پستان در تهران



:: بازدید از این مطلب : 274
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : drmohandes

آیا عمل ماموپلاستی درد دارد؟

درد عمل ماموپلاستی یک از افسانه های اغراق شده درباره این عمل است که می تواند فرد مناسب برای کوچک کردن سینه را منصرف کند. عمل ماموپلاستی یک جراحی حساس و دقیق است که انجام آن به دست دکتر ماموپلاستی خوب و ماهر، آسیب و عوارض این عمل را به حداقل می رساند. جراحی کوچک کردن سینه به صورت بیهوشی عمومی انجام می‌ شود و فرد در حین عمل کاملا بیهوش است و هیچ دردی احساس نمی کند. چون ماموپلاستی عملی تهاجمی است و با برش بافت و پوست فرد همراه است امکان بی حسی موضعی وجود ندارد. بنابراین در کلیه مراحل ماموپلاستی فرد بیهوش بوده و بعد از به هوش آمدن هم تحت مسکن های موثر بوده و کاملا راحت خواهد بود. ماموگرافی

مراقبت های بعد از عمل ماموپلاستی

انجام مراقبت های لازم پس از انجام عمل ماموپلاستی ، تأثیر بسزایی در کسب نتیجه مطلوب و کاهش دوران نقاهت و عوارض احتمالی این عمل جراحی دارد. پس از عمل زیبایی سینه ، به توصیه های پزشک خود توجه کنید. رعایت موارد زیر می تواند به شما در طی موفقیت آمیز دوران نقاهت کمک بسیاری کند:

پس از جراحی، سینه ها توسط بانداژ و سوتین های مخصوص جراحی پانسمان می شوند. سعی کنید در روزهای اول پس از عمل، محل زخم را ضد عفونی کنید و پانسمان های خود را به طور مداوم تعویض کنید.

در صورتی که پس از عمل با مشکلاتی از قبیل تب و لرز، قرمزی و التهاب غیر طبیعی و یا خونریزی مواجه شدید ، بلافاصله با پزشک خود تماس بگیرید.

برای پیشگیری از عفونت محل زخم ، آنتی بیوتیک های تجویز شده را طبق برنامه و به طور منظم مصرف کنید. در صورت احساس درد در ناحیه پستان می توانید از مسکن های رایج برای تسکین درد خود استفاده کنید.

تا شش هفته پس از جراحی از انجام فعالیت های سنگین مانند حمل اجسام سنگین ، ورزش و رانندگی طولانی خودداری کنید.

پس از برداشتن پانسمان ها توسط پزشک در معاینه اول پس از جراحی، باید در چهار هفته اول ، به صورت مداوم و 24 ساعته از سوتین های طبی مخصوص حتی در هنگام خواب استفاده کنید.

تا شش هفته پس از جراحی ، از مصرف دخانیات پرهیز کنید.

برای کاهش تورم و آب میان بافتی پس از جراحی زیبایی سینه سعی کنید از مصرف غذاهای شور پرهیز کنید و تا حد ممکن مایعات بیشتری مصرف نمایید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد ماموپلاستی روی لینک زیر کلیک کنید

https://drmoussazadeh.com/mammoplastic-surgery-a-breast-cosmetic-surgery/

جراحی زیبایی پستان یا به اصطلاح ماموپلاستی یکی از عمل های جراحی زیبایی رایج در کشورمان است که در سال های اخیر طرفداران بسیاری پیدا کرده است. ممکن است در خصوص انجام یا عدم انجام این عمل زیبایی نظرات ضد و نقیضی از اطرافیان خود شنیده باشید اما به خاطر داشته باشید که افراد صرفاً تجربیات شخصی خود را بازگو می کنند و هیچ چیز جای مشورت با یک جراح و متخصص با سابقه و توانمند پستان را نمی گیرد. دکتر فرهاد موسی زاده متخصص پستان در تهران با بیش از پانزده سال سابقه در انجام انواع عمل های زیبایی پستان و عمل های جراحی درمان سرطان پستان آماده کمک و ارائه مشاوره به شما عزیزان است. برای آگاهی بیشتر در خصوص این عمل و مشاهده عکس های قبل و بعد از ماموپلاستی در بیماران قبلی می توانید به صفحه دکتر موسی زاده در اینستاگرام مراجعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 252
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : drmohandes

پستان ها از حساس ترین نقاط در بدن خانم ها هستند که به دلیل شیوع سرطان سینه توجه بیشتری به آنها میشود اما هر علامتی در پستان ها نشانه خطر نیست. شکایت زنان درمورد پستان در گونه ها و اندازه های مختلف می باشد. غده ها، درد و سایر وضعیت های غیرعادی تمامی زنان را یک یا چند بار تحت تاثیر و اذیت قرار داده است. داشتن برخی از نگرانی ها امری عادی می باشد. آموزش های ارائه شده درمورد سرطان پرستان، علت اصلی برخی از شکایت – اما نه همیشه- مربوط به پستان می باشند.

در ادامه این بخش مهم از سلامت نمناک چند نگرانی اصلی مربوط به پستان که جزو شکایات اصلی بیماران می باشند، مورد بررسی قرار گرفته اند این موارد می توانند نشان دهنده سرطان پستان و گاهی اوقات نیز نمادی از حالات غیرسرطانی باشند گاهی اوقات بیان تفاوت امکان پذیر بوده ، اما اغلب اوقات بدون ارزیابی تشخیصی ممکن نمی باشد بنابراین، در صورتی که یکی از علائم زیر را مشاهده نمودید، با پزشک خود مشورت کنید.

 

آیا جوش قرمز روی سینه خطرناک است

 

نشانه های نگران کننده روی پستان

فراموش نکنید که هر تغییری هم نشانه خطر و نگرانی نیست .

1. غده:

در واقع، نه تنها در صورت مشاهده غده، بلکه در صورت حس هرگونه تغییری در بافت پستان باید به پزشک خود مراجعه نمایید.

بهترین زمان برای بررسی پستان ها پایان دوره قاعدگی می باشد، چرا که در این زمان، پستان ها دارای ورم و درد هستند. هنگام معاینه پستان ها، به دنبال چیزی سفت که متعلق به پستان نیست، باشید. این غذه همانند نخود یا لوبیای یخ زده یا حتی نرم تر و یا همانند سنگ مرمر سفت تر، می باشند.

2. درد:

اغلب زنان گاهی اوقات دردهای ناگهانی در سینه خود حس می نمایند. اینگونه دردها معمولا نشانه ای از سرطان نمی باشند.این امر به ویژه در دوران یائسگی به دلیل تغییرات هورمنی عادی و رایج می باشد، و گاهی اوقات نیز ناشی از درمان های هورمنی است. در برخی از زنان، این درد با مصرف کافئین افزایش می یابد. به ویژه در زنان مسن، هنگامیکه این درد در یک نقطه متمرکز شده باشد، تصویربرداری به منظور تشخیص امری ضروری است. به ندرت چنین علائمی، نشان دهنده سرطان می باشد.

 

آیا جوش و نقاط قرمز روی سینه خطرناک است؟

طبق نظر دکتر فرهاد موسی زاده ایجاد جوش و دانه‌های قرمز بر روی پستان در بسیاری از مواقع نگران‌کننده نیست و در برخی از موارد هم ممکن است از یک بیماری تهاجمی مثل سرطان سینه خبر دهد. بنابراین لازم است تا علائم دیگری که همراه با جوش‌های قرمز بر روی پستان ایجاد می‌شود، بررسی شوند.

 

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

جوش‌های سینه اگر نشانه‌ای از گزش حشرات و یا واکنش آلرژیک باشد، با داروهای خانگی قابل درمان است. اما در مواردی که نقاط قرمز و جوش‌ها با علائم دیگری از جمله ایجاد توده، خروج ترشحات زردرنگ و خونی، احساس درد شدید در سینه همراه است، باید به پزشک مراجعه کنید.

طبق گفته دکتر فرهاد موسی زاده یکی از بهترین متخصص پستان در تهران ، باید قبل از بروز هرگونه مشکل و خطر جدی، بیماری را تشخیص دهید و درمان کنید. حتی در مواردی هم که این جوش‌ها نشانه بیماری سرطان هستند، اگر به موقع تشخیص داده شوند، قابل درمان هستند.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 249
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 1 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : drmohandes

افراد متقاضی جراحی بینی برای داشتن نتیجه مطلوب تر و سرعت بخشیدن به روند بهبودی باید از مراقبت های بعد از جراحی بینی آگاهی کامل داشته باشند.عدم توجه به این نکات ممکن است نتیجه جراحی را دستخوش تغییراتی کند و یا سبب ایجاد بعضی از عوارض شود.شستشوی بینی بعد از عمل بینی

 

زمان مناسب شستشوی بینی بعد از عمل بینی

 

مراقبت های بعد از جراحی بینی چیست

از بلافاصله پس از پایان جراحی بمدت 48 ساعت از کمپرس سرد بر روی گونه ها در دو طرف بینی ، بدون هر گونه فشار به بینی و یا آتل (اسپلینت خارجی ) روی آن ، بصورت متناوب (بمدت 6 دقیقه گذاشته و سپس بمدت ده دقیقه برداشته شود) جهت کاهش کبودی و ورم بعد از عمل بینی استفاده شود.

  • به منظور کاهش تورم بینی و صورت ، تا 72 ساعت پس از عمل بینی نحوه خوابیدن بعد از عمل بینیبه این صورت باشد که ناحیه سر و قفسه سینه حدود 30 تا 40 درجه بالاتر قرار گیرد و سپس تا یک هفته پس از جراحی از دو بالش زیر سر استفاده نمایید.
  • افزایش تدریجی تورم صورت تا 48 ساعت پس از عمل زیبایی طبیعی است و تورم صورت شما در روزهای دوم و سوم به بیشترین میزان رسیده و از روز چهارم بتدریج کاهش می یابد.
  • خوابیدن به پهلو در صورتیکه بینی با بالش برخورد نداشته باشد، اشکالی ندارد.
  • چنانچه مجبور به عطسه یا سرفه هستید، دهان خود را باز نموده و از طریق دهان عطسه یا سرفه کنید تا کمترین فشار به بینی منتقل شود.
  • داروهای تجویز شده توسط جراح بینی را بصورت دقیق مصرف نمایید.
  • از مصرف هر گونه داروی دیگر بدون هماهنگی با پزشک خودداری کنید.
  • از روز پس از جراحی زیبایی بینی روزی سه نوبت داخل بینی را با سرم نرمال سالین در حالت نشسته ( و نه خوابیده ) به روشی که به شما آموزش داده می شود شستشو دهید.
  • روز دوم یا سوم پس از عمل برای رعایت مراقبت های بعد از جراحی بینی می توانید بدن و سرتان را بطور جداگانه  با دوش دستی یا ظرف آب (به شکلی که پانسمان و اسپلینت روی بینی خیس نشود ) شستشو دهید.
  • روزی که برای شما تعیین شده برای برداشتن اسپلینت بینی به جراح بینی خود مراجعه کنید ( بین روز پنجم تا هفتم ) بطور کامل حمام نمایید و اجازه دهید آب با جریان ملایم روی صورت و اسپلینت بینی جاری شود.
  • از لنزهای طبی از روز چهارم که تورم پلک ها کاهش یافته می توانید استفاده نمایید.
  • از عینک (طبی یا آفتابی) حداقل تا دو ماه پس از عمل جراحی زیبایی بینی استفاده نکنید. در این مدت از لنز های طبی استفاده نموده یا پل عینک را با چسب های نواری طبی شفاف به ناحیه پیشانی، به گونه ای که هیچ فشاری به ناحیه بینی وارد نشود، متصل نمایید. پس از دو ماه می توانید بصورت متناوب و مدت زمان کوتاه از عینک طبی استفاده نمایید.
  • از هر گونه دستکاری داخل حفره های بینی خودداری کنید.
  • از ورزش کردن ، دویدن ، بلند کردن اجسام با وزن بیش از دو کیلوگرم تا دو ماه پس از جراحی جدا خودداری کنید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد تمیز کردن بینی بعد از عمل بینی روی لینک زیر کلیک کنید 

https://drsezavar.com/%d8%b4%d8%b3%d8%aa%d8%b4%d9%88%db%8c-%d8%a8%db%8c%d9%86%db%8c-%d8%a8%d8%b9%d8%af-%d8%a7%d8%b2-%d8%ac%d8%b1%d8%a7%d8%ad%db%8c-%d8%a8%db%8c%d9%86%db%8c/

چگونه بینی را پس از عمل با سرنگ بشوییم؟

همانطور که گفته شد، حدود یک ماه بعد میتوانید برای شستشو از سرنگ استفاده کنید. ابتدا باید یک سرنگ 10 سی سی از داروخانه تهیه کنید. سوزن آن را کنار بگذارید سپس بنشینید یا بایستید و سر خود را خم کنید. پس از آن، مایع آب نمک را با سرنگ داخل حفره بینی خود وارد کنید و همزمان هوا را به آرامی از بینی خارج کنید. مراقب باشید که مایع وارد گلوی شما نشود. این کار را برای هر دو حفره بینی تکرار کنید. در حین شستن، بخیه موجود در بینی با مقداری خون خشک شده ممکن است از حفره های بینی خارج شود. نگران نباشید و به شستشو ادامه دهید.

دکتر مهدی سزاوار، متخصص جراحی فک و صورت، یکی از بهترین و حاذق ترین جراهان صورت محسوب می شوند. تخصص و مهارت بالا، به همراه تجربه جراحی های موفق متعدد باعث شده نام ایشان در لیست بهترین جراحان زیبایی ایران همواره بدرخشد.



:: بازدید از این مطلب : 261
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 1 ارديبهشت 1401 | نظرات ()